Marelična jedrca so odličen vir nenasičenih maščob

Vsi vemo, da je olivno olje zdravo, vendar marsikdo ne ve, da je temu tako zaradi kombinacije nenasičenih maščob, ki jih vsebuje. Nenasičene maščobe so namreč našemu organizmu nujno potrebne in imajo nanj pozitiven vpliv. Namesto olivnega olja se lahko uporabljajo tudi druge nenasičene maščobe, ki jih vsebujejo tudi marelična jedrca. Po videzu in okusu spominjajo na mandlje, saj imajo značilno grenak okus. Ta je posledica vsebnosti amigdalina, z uživanjem katerega je treba biti previden, zato naj ne bi pojedli več kot dve jedrci na dan. S tem boste zaužili tudi vitamin B17, ki znižuje krvni tlak in krepi imunski sistem.

Sočna marelica vsebuje koščico, v kateri se skriva jedrce. Do njega ni vedno lahko priti, saj le lupina koščice zelo trda, medtem ko je samo jedrce mehkejše. Prav zato ga lahko dobro zgrizemo, kar je pri uživanju bistvenega pomena. Strokovnjaki se strinjajo, da to olajša njihovo prebavljanje ter s tem zmanjša možnost težav, ki jih povzroča amigdalin. Marelična jedrca sicer marsikdo zoba ne le iz želje po boljšem zdravju, ampak kar tako – zaradi zanimivega trpkega okusa, ki marsikoga tako očara, da jih hitro poje preveč.

Marelična jedrca se uporabljajo tudi v kulinariki. Italijani so pri tem pravi mojstri, saj iz njih pripravljajo odličen liker in piškote amaretto. V slaščičarstvu iz njih podobno kot iz mandljev pripravljajo tudi marcipan. Prav tako se lahko iz njih pripravi posebno olje oziroma se jih lahko uživa kar surove. Cela marelična jedrca lahko zaužijemo podobno kot mandlje, le da moramo biti malo bolj previdni pri količini. Lahko pa jih zmeljemo tudi v prah in z njimi popestrimo kakšno drugo jed. Za lažjo prebavljivost lahko jedrca pred zaužitjem namočimo. Najbolje je, če jih namakamo čez noč, kar velja tudi za večino drugih oreščkov, semen, stročnic in ostale težje prebavljive hrane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *